dimecres, 13 de febrer del 2008

L'arbre vermell (per Núria Clotet)

TAN, Shaun. L'arbre vermell. Madrid: Barbara Fiore Editora, 2007.
Aquest àlbum il·lustrat m’ha agradat molt, tot i que penso que potser el missatge no és tan clar com en l’anterior, i que pot tenir lectures molt diverses, és a dir, es poden trobar significats diferents.
És la història d’una nena que es lleva un matí, i tot sembla que li vagi de mal en pitjor. Res és com esperava i se sent malament amb el món. Però al final del dia veu que sempre hi ha esperança, i que tot i que sembli que no, sempre poden passar coses bones i inesperadament positives, és a dir, no tot està perdut. M’ha semblat un llibre molt optimista i esperançador.
Si mireu la pàgina http://barbara-fiore.com/index.php/libros-archivos/larbre-vermell/, podreu veure alguns exemples de les il·lustracions que hi ha al llibre.

4 comentaris:

Mireia ha dit...

A què et refereixes, Núria, quan dius que "el missatge nos és tan clar com en l'anterior"? Crec que és un llibre potser més complex, on unes imatges bàsicament simbòliques obliguen a interpretar.
A quina edat l'adreçaries? I, quins objectius d'aprenentatge literaris creus es podrien treballar a partir d'aquest àlbum?

Mireia ha dit...

La Núria ens acaba de presentar un dels autors actuals més interessants, Shaun Tan (http://www.shauntan.net). Us recomano que en consulteu informació i que mireu de trobar el seu llibre "Emigrantes" (publicat també a Barbara Fiore), que no us deixarà indiferents.
Més endavant, podríem comentar-lo i veure què en podríem fer a l'aula.

Anònim ha dit...

Núria Clotet Palà

Vaig posar que el missatge no és tan clar com en l'anterior conte perquè quan jo el vaig llegir per primera vegada em va semblar que veia molt clarament el missatge, però quan després el van llegir altres persones, em van dir que li’n veien un altre o que no li’n veien cap.
Jo l'adreçaria a alumnes de cicle mitjà i superior, perquè crec que és quan es poden començar a sentir més identificats amb el text, tot i que a cicle inicial també es podria treballar a un nivell diferent, utilitzant-lo més per, simplement, gaudir de lectura.
A partir d'aquest àlbum es podria treballar la interpretació de les imatges i la relació que tenen amb el text, l'expressió dels sentiments i estats d'ànim, els recursos literaris...

El llibre "Emigrantes" també em va agradar molt, i penso que és una bona eina per mostrar que només amb imatges es pot entendre perfectament el que es vol dir, i a més a més, poden arribar a fer molt més efecte que les paraules, ja que cadascú hi pot veure coses diferents dins una mateixa idea.

Anònim ha dit...

LaRa Reyes *

Amb les il·lustracions que he vist i alguns fragments que he trobat a internet crec que és un llibre súper interessant per treballar a cicle superior. Per dos motius: el primer perquè permet un treball de simbologia que veig complicat a cicle mitjà i, segon, perquè penso que és una bona edat per fer un bon treball d'expressió de les emocions i sentiments.

Jo crec que seria moooolt interessant plantejar una seqüència de llengua relacionada amb expressió de sentiments i que sogrís de la història d'aquest llibre o algun altre de l'estil. Perquè a part de continguts, crec que és essencial recordar allò de que hem de formar persones compromeses amb la societat en què els ha tocat viure i, lligat amb aquest fet, penso que una de les mancançes essencials dels alumnes d'avui dia és que no tenen gens de capacitat d'expressar emocions i sentiments.


M'ha agradat molt i tinc ganes de trobar-lo i llegir-lo.