dijous, 6 de març del 2008

Sentimento (per Núria Clotet)

Dautremer, R.; Norac, C. (2006). Sentimento. Saragossa: Luis Vives.
Aquest àlbum il·lustrat explica la història d’un titella que és rebutjat pel seu creador perquè no és prou bonic, no és com ell el volia, ja que cobra vida abans de ser acabat. A partir d’aquí comença la història d’aquest titella, en Sentimento. Com que és molt diferent i molt gran, ningú no ha vist mai ningú com ell, se n’aparten i li tenen por. Ell fa molts esforços per acostar-se a la gent, però només hi ha una nena que l’accepta tal com és i no té en compte la seva aparença. El final és molt bonic, però penso que és millor que el llegiu!

Mirant el que es diu del llibre per internet, he trobat persones que el recomanen per cicle inicial i altres que per cicle superior. Jo penso que és adequat per a totes les edats, però evidentment, depenent del curs es pot tractar d’una manera o d’una altra. Crec que d’aquest àlbum en poden sortir molts valors, i que no tots són difícils de reconèixer.

1 comentari:

Anònim ha dit...

LaRa ReyeS *

Aquest llibre m'encanta, és un dels meus preferits, però penso que aquest, juntament amb el Cyrano o les Princesas (llibres que són del mateix ilustrador i amb la mateixa tipologia de text)no és un llibre que triaria per a treballar a la classe.

Jo el deixaraia perquè se'l miressin però no l'utilitzaria directament ja que penso que són llibres que busquen bàsicament l'estètica i no tenen en compte altres aspectes com els narratius.

Per adults penso que és brutal i que només per les ilustracions ja val la pena però em costa imaginar un treball amb nens de primària.

A més, torno a insistir amb allò que vaig dir a algun altre llibre que ultimament totes destaquem el treball dels valors, però... quins aspectes de continguts de llengua i literatura podem treballar a partir d'aquests últims llibres proposats?